/Files/images/1584522532.png

/Files/images/Тихі-формати-звернень-для-постраждалих-768x402.png

Як боротися з булінгом: поради для дітей

Твоє право. Відповідальність за булінг

Як зупинити булінг: поради для батьків

Як запобігти булінгу: поради для свідків

Як нік вуйчич боровся з булінгом у своєму житті (Нік Вуйчич)

З яких слів потрібно почати діалог під час булінгу в школі (Нік Вуйчич)

Розкажи дорослому, якому довіряєш

/Files/photogallery/bulinh_5760.jpg

/Files/photogallery/unnamed (1).jpg

/Files/photogallery/рр.jpg

/Files/photogallery/zakon-pro-bulling.png

/Files/photogallery/unnamed.jpg


Кібербулінг - це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів:мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

План заходів Семенівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 щодо попередження випадків булінгу (цькування) серед учасників освітнього процесу на 2021-2022 навчальний рік

№ п/пНазва заходуТермін проведенняКласиВідповідальний
1.Проведення уроків відвертого спілкування 1-4 кл.- «Змінюй своє негативне ставлення до інших, будь добрішим»Жовтень1-4Класні керівники, представник ювенальної превенції
2.Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про боулінг у школі», «зупиніться!!! Моя історія про боулінг і кібербулінг»Протягом року5-11Практичний психолог, соціальний педагог
3.Години спілкування на тему:«Кібербулінг і Тролінг! Який він?»Протягом року5-11Практичний психолог, класні керівники
4.Складання та розповсюдження серед учнів 1-11 класів листівок на тему: «Не стань жертвою булінгу»Протягом року1-11Практичний психолог, соціальний педагог
5.Конкурс – виставка малюнків на тему: «Шкільному булінгу скажемо – Ні»Квітень5-11Класні керівники, педагог – організатор
6.Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в інтернеті»Січень2-4Практичний психолог
7.Тренінгові заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»Грудень5-11Практичний психолог, соціальний педагог, представник ювенальної превенції
8.Години спілкування «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»Березень5-11Соціальний педагог
9.Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»За запитомПедагогічний колективПрактичний психолог
10.«Поговоримо про булінг та кібербулінг»Грудень травеньБатькиПрактичний психолог, соціальний педагог
11.Консультативний пунк «Скринька довіри. Лист психологу»ПостійноУчасники освітнього процесуПрактичний психолог
12.Розміщення на стенді куточок довіри номери телефонів гарячих ліній булінгу та насильства над дітьмиПостійноПрактичний психолог

Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) в Семенівському ЗЗСО I-III ступенів №3 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Практичний психолог і соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:

діагностують рівень психологічної безпеки та аналіз її динаміки в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики

розробляють план корекційної роботи з кривдником із залученням батьків (законних представників);

розробляють та реалізовують програму індивідуальної реабілітації для потерпілого із залученням батьків (законних представників);

розробляють профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);

надають консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

виконання рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;

виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8. Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після

накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню) в Семенівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Якщо вашій дитині спричиняють шкоду здоров’ю, шкоду майну, абоякусь іншу шкоду, то за все це відповідають: по-перше, батьки кривдникадитини, по-друге – вчителі, які не вжили заходів, щоб це зупинити.

Алгоритм дій при цьому наступний:

1. Подати заяву до школи про те, що вашу дитину цькують (з дотриманнямконфіденційності).

2. Подати заяву до поліції.

3. Зафіксувати наявність матеріальних збитків, завданих дитині.

4. Звернутися до лікарів та до психологів, які підтвердять той факт, що вашадитина потерпає від знущань.І найголовніше – в жодному разі не звертатися до батьків хулігана,щоб вирішити проблему самостійно і не радити своїй дитині «дати здачі»кривдникам. Це лише ускладнить ситуацію. Краще зверніться за допомогоюдо фахівця, який допоможе вирішити ситуацію в межах закону.


Корисні поради батькам та учням

Які основні ознаки того, що дитина стала жертвою кібербулінгу?

1. Вона змінилася в настрої, налякана, стривожена, зокрема:

- намагається уникати громадських заходів, походів до спортивних секцій та інше;

- стала використовувати свої мобільні пристрої не так часто, як раніше;

- стала сумнішою;

- стала реагувати негативно на звук нових повідомлень;

- змінилася її поведінка, особливо щодо взаємодії з інтернетом.

2. Видалила сторінки у соціальній мережі.

3. Ви натрапили на образливі або принизливі зображення і повідомлення за його участі в Мережі.


Поради батькам у боротьбі з кібербулінгом у соціальних мережах

1. Повідомити про те, що відбулося, представників соціальної мережі.

2. Поміркуйте, кому ще потрібно повідомити про ситуацію. Якщо ви вважаєте випадок кібербулінгу доволі серйозним, можливо, вам слід звернутися до:

- керівництва школи, якщо кривдник вашої дитини вчиться там же;

- батьків кривдника;

- поліції.

Але при цьому необхідно бути впевненим у своїх звинуваченнях, адже в разі помилки ви можете серйозно і непоправно зіпсувати репутацію людини, яку звинувачуєте.

3. Допоможіть (або запропонуйте) дитині змінити налаштування її профілю в соціальних мережах.

Станьте на заваді хулігану, аби той знову не вийшов на звязок з вашою дитиною. Скоротіть разом із дитиною обсяг інформації про неї у відкритому доступі. Вдайтесь до таких заходів, щоб захистити її від повторного цькування в Мережі.

- не розкривайте особисту інформацію: адресу, телефон та інше;

- можливо, слід змінити імя в соціальних мережах;

- створіть новий обліковий запис.

4. Емоційна підтримка дитини. Дайте дитині зрозуміти, що в разі кібербулінгу вона може довіритися вам і людям, які професійно надають допомогу в таких ситуаціях.

5. Запропонуйте дитині написати про те, що сталося. На папері вона зможе осмислити, що з нею трапилось, відновити всю картину кібербулінгу. Так вона навчиться швидко розпізнавати перші ознаки кіберцькування.

6. Встановіть загальні правила користування інтернетом у вашій родині.


Кiлькiсть переглядiв: 164

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.