З метою кращої організації інклюзивної освіти у школі облаштовано інклюзивну ресурсна кімнату. Це приміщення, спеціально обладнане для роботи з учнями, що мають особливі освітні потреби, в той час, коли вони не можуть працювати у складі свого класу.
Окрім учнів з особливими освітніми потребами, ресурсна кімната активно використовується вихователем ГПД під час спортивно-оздоровчих занять, класними керівниками та практичним психологом для проведення годин спілкування, вчителями-предметниками на уроках, а також під час рухливих перерв.
Перш ніж облаштувати ресурсну кімнату, перед нами постало питання: яке приміщення обрати для того, щоб було багато вільного простору, перебування дітей стало комфортним і безпечним,а головне-вся атмосфера мотивувала до співпраці учня та вчителя.
Хотілося, аби сама кімната була затишною, не викликала роздратування, тому стіни пофарбовані у приємні пастельні кольори. Вікна та меблі підібрані зі смаком, у тон, співзвучний із стінами. Немаловажна деталь – підлога. Тому покриття обирали приємним на дотик та комфортним.
Ресурсна кімната поділена на три локації: спортивну, ігрову та сенсорну. Спортивна зона включає:
- спортивне знаряддя (гантелі, м’ячі, обтяжувачі, гімнастичні палиці тощо) та тренажери (швецька стінка, балансир, вібротренажер, тренажер для ніг, легкоатлетичний комплексний тренажер).
До ігрової локації належать:
- інтерактивна підлога, різновікові дидактичні ігри, м’які меблі.
Сенсорна зона включає:
- світловий стіл для пісочної терапії, сухий басейн з підсвіткою та бульбашкову панель.
Під час занять вчителі вмикають іонізатор-зволожувач повітря для очищення та зниження бактеріальної активності у повітрі,що сприяє також і оздоровленню.
Окрім комфортного облаштування самої кімнати, ми оздобили й шлях до неї: пофарбували сходинки у яскраві кольори, а також прикрасили стіни сюжетними малюнками.
Ресурсна кімната активно використовується корекційними педагогами. Наприклад, під час занять з лікувальної фізичної культури діти користуються спортивним знаряддя. Всі вони сприяють розвитку фізичних якостей дитини, активізації та зміцненню м’язів, які у повсякденному житті дитини не задіяні, покращують координацію рухів, пригнічують відчуття депресії, тривоги, покращують настрій та самопочуття. Водночас з цим вдосконалюється серцево-судинна і дихальні системи.
На заняттях корекції розвитку використовують:
- світловий стіл для пісочної терапії для активізації творчих здібностей та фантазії, розв’язання психологічних проблем, позбавлення комплексів та страхів, зняття внутрішнього напруження, розвитку координації рухів та дрібної моторики;
- сухий басейн для корисного масажу, тонусу м’язів і зняття нервової напруги;
- інтерактивну підлогу для активізації пізнавальних процесів, розвитку або відновлення рухової, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери;
- світлову бульбашкову панель для емоційного розвантаження та релаксації.
Коментарi